Pedicure

Pedicure

Gespecialiseerd voetverzorger of pedicure

Voor mensen in het vak is het onderscheid tussen een pedicure en een gespecialiseerd voetverzorger duidelijk, maar in de praktijk bestaat hierover nogal eens verwarring:
Gespecialiseerde voetverzorging omvat veel meer dan esthetische voetverzorging bij de schoonheidsspecialiste. Een gespecialiseerd voetverzorger verstrekt een professionele basisvoetverzorging, aangevuld met de verzorging van huid- en nagelaandoeningen met als doel pijn en ongemakken die hiermee gepaard gaan weg te werken.

De gespecialiseerde voetverzorger merkt vaak als eerste problemen op ter hoogte van de voet en is daarom een belangrijke schakel in de interdisciplinaire samenwerking met de arts, de podoloog en de verpleegkundige.

Wat kan een gespecialiseerd voetverzorger (GVV) voor u betekenen ?

De GVV zorgt voor een basisverzorging van de huid en de nagels van de voet :

  • Knippen, frezen en reinigen van de nagels
  • Wegnemen van overtollig eelt
  • Masseren van de voeten

De GVV zorgt voor een aanvullende verzorging bij pijn en ongemak :

  • Nagelproblemen zoals kalknagels, ingroeiende nagels, blauwe nagels, schimmelnagels, …
  • Huidproblemen zoals pijnlijke eelten, likdoorns, blaren, hielkloven, te droge of vochtige voeten, …

De GVV beschikt over speciale behandelingstechnieken zoals :

  • Kunstnagels bij nagelbeschadiging, uitgroei-problemen of verlies van de nagel
  • Nagelbeugeltechnieken bij ingroeiende nagels en pijn in de nagelwallen
  • Beschermende en drukontlastende verbanden, op maat gemaakt uit vilt of siliconen, bij pijnlijke knobbels en hamertenen.

De GVV geeft advies in verband met :

  • Dagelijkse voethygiëne en gebruik van aangepaste verzorgingsproducten
  • Schoenkeuze naargelang de voetproblematiek
  • Voetverzorging in geval van diabetes
  • Doorverwijzing naar andere zorgverstrekkers.

 

Uw behandeling door de GVV wordt in een aantal gevallen (gedeeltelijk) terugbetaald door uw mutualiteit. Contacteer uw ziekenfonds voor meer info.
 

Bestellen

Beste klant,

Vanaf julie 2021 zal de automatische betaalapp niet meer werken. Gelieve onderstaande instructies te volgen. 

Bestellen kunt u doen via mail naar info@namaco.be

U zal een betaalverzoek ontvangen, uw pakje zal verzonden worden, na ontvangst van het saldo. 

Dank je Nancy